En godt start

Vi hjælper dig med at få din medarbejder godt fra start.

Når en udenlandsk statsborger kommer til Danmark for at arbejde for en dansk arbejdsgiver, er der mange opgaver, der skal løses, inden en ny medarbejder er fuldt køreklar på det nye job. En god start har også stor betydning for fastholdelsen af medarbejdere på længere sigt.

Vi tilbyder derfor en ekstra service med særligt fokus på udenlandsk arbejdskraft. Så kan du og din virksomhed bruge tid på andre ting…

Kom godt fra start …

Vi hjælper med at få papirarbejdet for din internationale medarbejder i orden – fx opholdstilladelse, CPR-nummer, skattekort, sygesikringskort mv.

Anmelde flytning og ansøg CPR nummer.

  • Når udlændige flytter til Danmark, skal de møde personligt hos borgerservice i din kommune ( husk at bestille tid) for at anmelde flytning samt ansøgning CPR nummer, medbringende sit pas samt udfyldt indrejseblanket, opholstilladelse, boligoplysning. 

Ansøg forskudsopgørelse med skattekort.

  • Når din medarbejder har fået CPR kan skattekort søges. Oplys agri LIDA medarbejderens CPR nummer og vi ansøger skattekort.
  • Som arbejdsgiver kan du ikke udbetale løn til en medarbejder uden et dansk skattepersonnummer (cpr-nummer) og har medarbejderen ikke et forskudsskema, skal du som arbejdsgiver tilbageholde 8 % i AMBI og 55 % i skat.

Bestil Nem-ID

  • Din medarbejder skal have et NemID / MitID. Dette klares via Borgerservice, hvor medarbejderen skal medbringe pas eller ID-kort samt et vitterlighedsvidne med Nem-ID. 

Opret NemKonto

  • Opret en NemKonto til din medarbejder via en dansk bank. Når medarbejderen har fået gult sygesikringskort kontakt en dansk bank omkring dette. 

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uformel drøftelse af dine ønsker og behov.  Du kan kontakte os på tlf.: 55 54 03 86 eller kontaktformularen.